KoníÄky jsou nÄ›Äím, co nás provází v podstatÄ› odjakživa. Již ve starovÄ›ku najdeme první zmínky o tom, Äím se lidé kdysi bavili. A asi nás nepÅ™ekvapí, že to, Äemu se tehdy pro zábavu vÄ›novali, bylo odliÅ¡né od toho, Äemu se vÄ›nujeme dnes, a to nejen kvůli zlepÅ¡ení v technologiích. ZmÄ›nily se i hodnoty, které lidé mají a také kultura celkovÄ›.

 

malování je dlouhodobě oblíbené

 

Je ale zajímavé, že k tÄ›mto zmÄ›nám vůbec dochází. Koneckonců lidská pÅ™irozenost je v podstatÄ› stále stejná, bez ohledu na to, ze kterého století onen ÄlovÄ›k pochází. Tomu by mÄ›l odpovídat i výbÄ›r koníÄků, který bychom oÄekávali relativnÄ› stejný napÅ™Ã­Ä Äasem, byÅ¥ ponÄ›kud zmodernizovaný. To ale nevidíme, a jsou pro to celkem jednoduché důvody.

 

hraní videoher

 

Tím prvním a nejdůležitÄ›jším jsou tlaky spoleÄnosti. Pokud je nÄ›co obecnÄ› považováno za „hloupé“ Äi „dÄ›tinské“, pak to nejspíše nebude populární koníÄek, i když by tÅ™eba jinak lidi bavil. Ti vÅ¡ak mají Äasto problém zbavit se pÅ™edsudků a jen jej zkusit, a pokud už to udÄ›lají, tak tuto skuteÄnost drží v tajnosti a veÅ™ejnÄ› se s ní nechlubí. Tyto tlaky se samozÅ™ejmÄ› mÄ›ní s Äasem, a tak se mÄ›ní i to, co je „spoleÄensky pÅ™ijatelné“ a co nikoliv.

 

To ovÅ¡em není jediný faktor, který zde hraje roli. Dále jsou to nové technologie. Dříve se například nikomu ani nesnilo o videohrách nebo sledování filmů Äi seriálů. Tehdy mÄ›li lidé jiné koníÄky. Ano, hráli také hry, avÅ¡ak ty byly z velké Äásti odliÅ¡né od tÄ›ch, které známe dnes, aÄkoliv nÄ›které z té doby pÅ™ežily, například Å¡achy.

 

Není tedy od vÄ›ci se zamyslet nad tím, Äím bychom se mÄ›li pÅ™i výbÄ›ru svého koníÄku nechat inspirovat. Například fakt, že je nÄ›co populární, jeÅ¡tÄ› neznamená, že to bude to ideální pro nás, a naopak. Proto bychom se nemÄ›li ani v tomto případÄ› nechat zlákat trendy, aÅ¥ už vypadají sebelépe, a namísto toho realisticky urÄit, co pro nás bude nejlepší. Tak budeme skuteÄnÄ› spokojeni.