Založit si internetový obchod je sice pro internetové podnikatele nezbytné, ale to neznamená, že tím to končí. Na rozdíl od tzv. kamenných provozoven totiž nenajdou internetové obchody obvykle ani lidé z nejbližšího okolí, natož ti, kteří o nich nemají ani potuchy. Internet je rozsáhlý a každá nabídka, která se dost neprosazuje, je na něm ztracená.
Vy snad víte, kolik jakých internetových obchodů existuje a který vám nabídne nejvýhodněji to, co budete někdy shánět? Nevíte. Víte jenom to, že podobné firmy existují a že některé nejspíše najdete pomocí internetových vyhledávačů. Ale co ty ostatní? Ty, které se vám ve vyhledávačích nezobrazí jako jedny z prvních nabídek? Není těžké si domyslet, jak to s nimi dopadne.
A tak musí internetoví obchodníci využívat všechno, co zajistí, aby si jich veřejnost všimla. Nic není záhodno ponechávat náhodě. A už vůbec by se neměly ignorovat nebo podceňovat zbožové vyhledávače typu Heureka, Zboží, Google Nákupy, Favi, Glami a podobně. Protože ty umožňují oslovit potenciální zákazníky natolik efektivně, že je to prokazatelně žádoucí pomoc.
Ovšem je jasné, že se tyto vyhledávače samy podnikatelům nevnucují. A tak je třeba s nimi spolupracovat a vědět třeba to, jak zvládnout u Zboží.cz nastavení, aby to mělo ten nejžádoucnější efekt. A protože není většina internetových podnikatelů odborníky na tuto záležitost, je logické, že si nechávají pomáhat od profesionálů. A to třeba nejen s těmito vyhledávači, ale i s přímým oslovováním zákazníků, které také může dobře posloužit. Ovšem i uškodit, pokud se takový emailový marketing neprovozuje správně. Protože jsou reakce na toto různé.
Internetoví podnikatelé prostě musí usilovat o to, aby byli pro zákazníky na síti k nalezení, a měli by je také přímo oslovovat a přesvědčovat je ke spolupráci a utrácení. Protože jinak každý internetový obchod zapadne mezi jinými nabídkami a tím skončí.